Bakat, lagat mat, simmat....


det är typ vad jag haft för mig idag! Jag har gjort 2 st limpor som blev riktigt goda :) Världens enklaste recept hitentills på limpa iallafall, behöver inte jäsa eller något!

3 dl rågsikt
3 dl grahamsmjöl
5 dl vetemjöl
2½ dl vetekross eller havregryn
2½ dl vetegroddar eller vetekli
3½ rågkross eller vetekross
3 tsk salt
3 tsk bikarbonat
1 liter lättfil
1 dl sirap

Sätt ugnen på 175 grader
Blanda de torra ingredienserna, tillsätt fil och sirap ( ev brödkryddor)
Fördela i 2 (smorda om man vill...) 2 liters formar. Grädda i nerdre delen av ugnen i ca 75 min,
Täck ev med folie om brödet blir för mörkt!

~ * ~ 

Till middag fick det bli fetaostbiffar med buljongkokta rotfrukter! älskar rotfrukter, det bästa är ju rotfruktsgratäng! *mm*

~ * ~

Indra har kollat på Ronja rövardotter ikväll medans jag har bakat och stökat på, världens lättsammaste.... hm förutom på affärn idag, sprang överallt och skulle inte gå dit jag skulle..... så det slutade med att jag hade en skrikandes sprattlandes unge under högerarmen och så körde jag den lilla varuvagnen (den för barn....) runt om i affärn och försökte ta det vi skulle handla...... tur man har lärt sig vad tålamod är efter man fick barn ;) och inte bryr sig om det är någon som störs eller tittar på en :) Det finns inget värre än när barn får vad dom vill på affärn för att dom ska vara snäll...dom kan få nått när dom är snäll och INTE tjatar... fråga en gång, nej är ett nej och då ska dom nöja sig med det, jag känner en som hade en tjatig dotter på barnenshus... hon skrek och skrek och bara skulla ha och ha... tillslut tog pappan tag i overallen, bar ut henne i bilen och åkte hem, efter det har hon aldrig tjatat mer på nån affär! haha!!

Har tänt en massa ljus i vardagsrummet nu och ska lägga mig och kika en stund innan jag somnar!
Ska jobba imorrn och på torsdag, sen hoppas jag att vi åker till stugan jag och tobias. Han är ledig, jag är ledig, vi har barnvakt..den bästa = min mamma :) Åh vad underbart det ska bli........... hoppas det blir så nu då!!

Ha de gott!!

KRAM!

Lämna gärna en kommentar
Postat av: Hanna

har de löst sig mellan er? =))

2009-03-11 @ 16:08:39

Lämna en kommentar vettja

Vem e duu?
Ska datorn komma ihåg dig? :)

Din mail (publiceras ej)

Din blogg

ja.. här skriver du ner det du har på hjärtat =)

Trackback
RSS 2.0