vinter ?


Hm är vintern på gång eller...eftersom det börjat komma en massa snö..som tex igår, och så har man fått skrapat rutorna några ggr. Dags att byta till vinterdäck kanske?

Denna vecka ska vi tömma lägenheten så dom kan besikta den och så pappa kan börja flytta in... Har börjat blivit lite gruvensamt då jag inte vet vad jag ska packa sist... Iallafall så ska marlene snart börja med vårat sovrum som står tomt, eller det är bara 2 sängar där som man kan skicka ut, skönt att ha vårat sovrum klart så vi har någonstans att sova medans vi fixar eftersom... ska bli så skönt att få hjälp av marlene så man kan koncentrera sig på andra saker när hon tapetserar och så... :) Längtar så jag blir galen..!!!
Nästa vecka åker vi  ner till ikea, köpa lite kök :) Jag önskar bara dom kunde ha det där dom hade förrut, för varje 10.000kr man köper kök för får man 1000kr att handla annat för på ikea! men dom verkar inte ha det nu .... hade ju passat oss perfekt............

Igår var jag på intersport och hittade en jacka jag vill ha men självklart fanns inte strl kvar... ville ha en svart, fanns även i blå, grön och röd men jag vill inte ha det, svart är alltid snyggast....
en sånhär är det, Tuxer north pole heter dom, hur varm som hellst.....och billig, jämtfört med fjällräven..!!

 

Dom finns inte att köpas på nätet heller, letade hela kvällen igår och intersport skulle inte få hem fler,
vet inte mer vilka som säljer det märket här hemma...?
Tänkte vi ska på stan en sväng idag och kika om vi ser nån..........
Visst man känner sig som en boll i dom men varmare finns inte :)

Nu ska jag och prinsessan äta frukost innan vi beger oss någonstans......


Lämna gärna en kommentar
Postat av: Cecilia

Åh, va kul :) Men hur ska ni laga mat när ni gör köket då? Ni får grilla i kylan, eller trangia(stavas det så?) kök kanske :) hihi

Vi har redan lagt på vinterdäck, fast vi har ju dubbfria nu så det gör inget om det inte är vinter här än...

Kram och lycka till med huset

2009-10-05 @ 10:30:26
URL: http://hittaharry.blogspot.com
Postat av: Marika

Gud vad roligt med hus.. Ska allt renoveras? Vi ska få ett för oss nytt kök av En morbror till Jocke i bröllopspresent. Kanske är två år gammalt, men det ser helt nytt ut.. Så det ska bli roligt när vi också får göra om lite här hemma!

Kram

2009-10-05 @ 13:08:33
URL: http://jojuma.blogg.se/

Lämna en kommentar vettja

Vem e duu?
Ska datorn komma ihåg dig? :)

Din mail (publiceras ej)

Din blogg

ja.. här skriver du ner det du har på hjärtat =)

Trackback
RSS 2.0